Mediacje w zespole

Praca w zespole ma to do siebie, że łączy spojrzenie na jeden temat, wiele różnych perspektyw.
Każdy człowiek jest inny, każdy ma swoje przekonania, doświadczenia, nawyki, indywidualne podejście do wielu tematów oraz własny sposób komunikacji. Biorąc to pod uwagę oraz pamiętając, że w sposób subiektywny, wyróżniający się, może postrzegać te same tematy co pozostali, można spodziewać się, że będą pojawiały się konflikty, niejasności i nieporozumienia, zwłaszcza jeśli poszczególne osoby w zespole nie są nauczone efektywnej, jasnej dla pozostałych członków zespołu, komunikacji. Gdy problem utrzymuje się i strony konfliktu nie potrafią samodzielnie dojść do porozumienia, warto wówczas skorzystać ze wsparcia jakim są  mediacje.

Czym są mediacje?

Mediacje to proces rozwiązywania konfliktów ze wsparciem osoby trzeciej.  Jej zadaniem jest poprawienie komunikacji w zespole, wzajemne zrozumienie poszczególnych stron konfliktu, intencji drugiej strony, określenie wzajemnych potrzeb i oczekiwań oraz  znalezienie rozwiązania, które będzie satysfakcjonujące dla obu stron.  Istotne jest, aby mediatorem była osoba neutralna, niezwiązana w żaden sposób z żadną ze stron. Mediacje należą do procesów poufnych, dotykajacych często tematów prywatnych, na które lepiej, aby spojrzała osoba z zewnątrz, która będzie potrafiła także usłyszeć to, czego pracownik może bać się wypowiedzieć na głos, a co będzie kluczem do rozwiązania zaistniałej sytuacji.
 

Mediacje – jakich korzyści można oczekiwać?

Mediacje pozwalają przede wszystkim zażegnać pojawiające się lub istniejące długotrwale spory i konflikty w zespole. Dzięki temu pracownicy mogą znowu skupić się na wykonywanej przez siebie pracy, mają mniej stresu, co skutkuje zwiększeniem ich efektywności. 

Mediacje i zapewnienie pracownikom większego komfortu psychicznego, którym w tym przypadku staje się brak konfliktów ze współpracownikami, wpływa także na zwiększenie koncentracji na wykonywanych zadaniach, często podnosi poczucie własnej wartości i pewności siebie pracownika, a to pozwala osiągać im lepsze wyniki w powierzonej pracy.

Przełożony , decydując się na wsparcie swojego zespołu poprzez mediacje, zyskuje zaufanie pracowników, pokazując jak ważni są oni dla niego, ich komfort pracy oraz to, aby mogli wzajemnie się porozumieć, mając tym samym więcej wewnętrznego spokoju podczas wykonywania swoich zadań.

Szybki kontakt!
+
Wyślij!